Nagradu za najbolju
predstavu u celini dobilo je Ujvideki sinhaz / Novosadsko pozorište za „Marat
The Sade“ Petera Vajsa u adaptaciji i re žiji Andraša Urbana. „Marat The Sade“
predstavlja presek istorije novog veka obeleženog krvavim revolucijama i
snažnim društvenim previranjima kroz jedinstveno izvođenje pozorišnog ansambla
u kojem su režija i gluma jedno telo. Rediteljska ideja je nadgrađena snažnom i
kompleksnom glumom. Ekspresivna, višeznačna, „Marat The Sade“ je
inventivan, hrabar teatarski iskorak.
Nagradu za najbolju režiju osvojio je Vladimir Milčin za
„Čekajući Godoa“ Semjuela Beketa u izvo đenju Turskog teatra iz Skoplja. Milčin
je, analitično, sa svakom mikroradnjom, otkrio nov kolorit I poeziju u
Beketovom tekstu. Reljefni način na koji prikazuje večitu ljudsku borbu za
smisao je višeznačan i filozofski. Milčinova režija sa snažnom, humanističkom
porukom, predstavlja angažova ni politički teatar u novom svetlu.
Nagradu za naj bolju žensku ulogu dobila je Maja Blagovič
za uloge Unuke, Azijke, Mrava i Prodavca u „Zlatnom zmaju“ Rolanda Šimelfeniga
u režiji Januša Kice a u izvođenju Slovenskog stalnog gledališča iz Trsta. U „Zlatnom zmaju“ je rediteljski koncept bio da je gluma
glavno oruž je. Maja Blagovič je suvereno vladala svojim glumačkim oružjem transformišući
se i kombinujući broj na glumačka sredstva. Blagovičeva je uspela da u malim
dramskim segmentima ostvari snažno scensko prisustvo.
Nagradu za najbolju
mušku ulogu dobio je Romeo Grebenšek za uloge Dede, Azijca, Kelnerice i Cvrčka
u „Zlatnom zmaju“ Rolanda Šimelfeniga u režiji Januša Kice a u izvođenju Slovenskog
stalnog gledališča iz Trsta. Grebenšek je, prezentujući umetnički senzibilitet
na emotivnim antipodima, gracilnost Cvrčka s jedne i oronulost i nemoć Dede s
druge strane, pokazao visok stepen umetničke zrelosti, naizmenično proživlja
vjaući ulogu i igrajući s distancom.
Nagradu za vizuelnost
osvojio je Ujvideki sinhaz /Novo sadsko pozorište za „Marat The Sade“ Petera
Vajsa u adaptaciji i režiji Andraša Urbana. Potpuni vizuelni do življaj koji
predsta va nudi sadr ži preciznu i te atarski promišljenu upotrebu svih pozorišnih
sredstava: svetla, scenografije, kostima, šminke, mizanscena. Predstavljena na
inventivni način, tela glumaca takođe čine elemente ekspresivne scenografije.
Specijalnu nagradu
osvojila je predstava Pismo iz 1920, prema istoimenom zapisu Iva Andrića
Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice u režiji Olivera Frljića. Pismo
iz 1920. prelazi granicu između pozorišta i života. Zajednički autorski
projekat reditelja i glumaca, Pismo iz 1920. je žestok, beskompromisan
društveno-politički izazovna cionalizmu, ksenofobiji, homofobiji i klerofašizmu
i poseduje osoben estetski i umetnički senzibilitet.
Нема коментара:
Постави коментар