www.joakimvujic.com
OBRAZLOŽENJE SELEKTORA
Međunarodni Pozorišni Festival – JOAKIMNTERFEST ima zavidnu tradiciju i do sada je ispunjavao svoju funkciju – Kragujevac je bio domaćin mnogim značajnim pozorištima i predstavama iz inostranstva i Srbije. Kao i do sada, i ove godine bi trebalo da se ostvari susret domaće publike i izabranih predstava iz pozorišta zemalja okruženja i najznačajnijih predstava pozorišta Srbije. Formirajući ovogodišnji repertoar Festivala, iako sam kao selektor primio taj zadatak tek pre kratkog vremena, oslonio sam se na poznavanje repertoara pozorišta Srbije, zemalja okruženja, ali i na trajne kontakte ostvarene dosadašnjim radom Festivala.
Osnovni cilj moje selekcije bio je da se na ovaj – festivalski način – nastavi i podrži ideja pozorišnog koncepta Knjaževsko-srpskog teatra, pokrenuta radom novog Umetničkog direktora Nebojše Bradića – a to je – POVRATAK PUBLIKE tako što će joj se prikazati dobre, slojevite, razigrane, maštovite, estetski razvijene predstave, koje se istovremeno bave značajnim javnim i društvenim temama. Želim da kragujevačka publika vidi predstave koje sam već video i kao kritičar pozitivno ocenio, a imale su potvrdu kvaliteta i na drugi način.
Tako sam došao do repertoara koji vam predstavljam, a njegove osnovne karakteristike su već pomenute – pozorišno bogatstvo izraza, razumljivost i privlačnost za široku publiku, pozorišne poznavaoce i sladokusce, istovremeno. Teme predstava će biti grupisane oko pojmova vezanih za otpor prema raznovrsnim nepravdama u društvu – pre svega za razmatranje novonastale ponižavajuće situacije radnika u novom kapitalizmu – (RADNICI UMIRU PEVAJUĆI-RADNIČKA HRONIKA-ZLATNI ZMAJ), a kao druga važna grupa tema je protest protiv zloupotrebe pojedinca za nametnute i opasne ciljeve vlastodržaca – pre svega u smislu ratne manipulacije osećanjima – (POŠTO JE PAŠTETA-PISMO IZ 1920- MARAT THE SADE). Treća grupa tema vezana je za lična nesnalaženja i permanentnu bolest društva, zbog raznih vrsta eksploatacije i zloupotrebe od strane moći i moćnika – (ČEKAJUĆI GODOA- NE MOŠ POBEĆ OD NEDELJE -TERAPIJA - KROJCEROVA SONATA).
Verujem da će ovako sastavljen repertoar, u kome su zastupljene i komedije i drame i tragedije – imati značajnog odjeka kod publike – da će potvrditi značaj pozorišta kao ustanove i kao sklopa vrednosnih i značenjskih odrednica, a da će poslužiti i kao mera poređena sa već ionako dobro sklopljenim repertoarom kragujevačkog pozorišta, a da će glumcima biti plodna inspiracija za još više umetničkog istraživanja. Želeo bih da Knjaževsko-srpski tetar nastupi van konkurencije, igrajući za nagrađene goste – sa predstavom koja u sebi nosi sve karakteristike ovogodišnjeg Festivala – JEDAN ČOVEK, DVOJICA GAZDA.
Nadam se da će se uspostaviti predviđena komunikacija između gostujućih ansambala i domaće publike, preko ovih scenskih dela koja su meni, dok sam ih gledao, značila iskreni prodor u zanimljivo i društveno aktivno pozorište.
Goran Cvetković, pozorišni kritičar i reditelj
OBRAZLOŽENJE SELEKTORA
Međunarodni Pozorišni Festival – JOAKIMNTERFEST ima zavidnu tradiciju i do sada je ispunjavao svoju funkciju – Kragujevac je bio domaćin mnogim značajnim pozorištima i predstavama iz inostranstva i Srbije. Kao i do sada, i ove godine bi trebalo da se ostvari susret domaće publike i izabranih predstava iz pozorišta zemalja okruženja i najznačajnijih predstava pozorišta Srbije. Formirajući ovogodišnji repertoar Festivala, iako sam kao selektor primio taj zadatak tek pre kratkog vremena, oslonio sam se na poznavanje repertoara pozorišta Srbije, zemalja okruženja, ali i na trajne kontakte ostvarene dosadašnjim radom Festivala.
Osnovni cilj moje selekcije bio je da se na ovaj – festivalski način – nastavi i podrži ideja pozorišnog koncepta Knjaževsko-srpskog teatra, pokrenuta radom novog Umetničkog direktora Nebojše Bradića – a to je – POVRATAK PUBLIKE tako što će joj se prikazati dobre, slojevite, razigrane, maštovite, estetski razvijene predstave, koje se istovremeno bave značajnim javnim i društvenim temama. Želim da kragujevačka publika vidi predstave koje sam već video i kao kritičar pozitivno ocenio, a imale su potvrdu kvaliteta i na drugi način.
Tako sam došao do repertoara koji vam predstavljam, a njegove osnovne karakteristike su već pomenute – pozorišno bogatstvo izraza, razumljivost i privlačnost za široku publiku, pozorišne poznavaoce i sladokusce, istovremeno. Teme predstava će biti grupisane oko pojmova vezanih za otpor prema raznovrsnim nepravdama u društvu – pre svega za razmatranje novonastale ponižavajuće situacije radnika u novom kapitalizmu – (RADNICI UMIRU PEVAJUĆI-RADNIČKA HRONIKA-ZLATNI ZMAJ), a kao druga važna grupa tema je protest protiv zloupotrebe pojedinca za nametnute i opasne ciljeve vlastodržaca – pre svega u smislu ratne manipulacije osećanjima – (POŠTO JE PAŠTETA-PISMO IZ 1920- MARAT THE SADE). Treća grupa tema vezana je za lična nesnalaženja i permanentnu bolest društva, zbog raznih vrsta eksploatacije i zloupotrebe od strane moći i moćnika – (ČEKAJUĆI GODOA- NE MOŠ POBEĆ OD NEDELJE -TERAPIJA - KROJCEROVA SONATA).
Verujem da će ovako sastavljen repertoar, u kome su zastupljene i komedije i drame i tragedije – imati značajnog odjeka kod publike – da će potvrditi značaj pozorišta kao ustanove i kao sklopa vrednosnih i značenjskih odrednica, a da će poslužiti i kao mera poređena sa već ionako dobro sklopljenim repertoarom kragujevačkog pozorišta, a da će glumcima biti plodna inspiracija za još više umetničkog istraživanja. Želeo bih da Knjaževsko-srpski tetar nastupi van konkurencije, igrajući za nagrađene goste – sa predstavom koja u sebi nosi sve karakteristike ovogodišnjeg Festivala – JEDAN ČOVEK, DVOJICA GAZDA.
Nadam se da će se uspostaviti predviđena komunikacija između gostujućih ansambala i domaće publike, preko ovih scenskih dela koja su meni, dok sam ih gledao, značila iskreni prodor u zanimljivo i društveno aktivno pozorište.
Goran Cvetković, pozorišni kritičar i reditelj
Нема коментара:
Постави коментар